Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ تکنولوژی @ آی تی @ حقایق دارک وب که شما را می ترساند

حقایق دارک وب که شما را می ترساند

by | 23 خرداد 1402 | آی تی | 0 comments

اینترنت یک جهان بزرگ و پیچیده است که شامل بخش‌های مختلفی است. بخشی که ما هر روز با آن سروکار داریم، تنها نوک کوه یخ است. زیر آب، یک دنیای عظیم و پنهان وجود دارد که به دیپ وب یا وب عمق معروف است. در این دنیا، سایتهایی هستند که توسط موتورهای جستجو شناسایی نمی‌شوند و برای دسترسی به آنها باید از روش‌های خاص و رمزگذاری استفاده کرد. این سایت‌ها شامل اطلاعات حساس، محرمانه، غیرقانونی، خلاف، یا خطرناک هستند که توسط افراد یا گروه‌های مختلف مدیریت می‌شوند. بخشی از دیپ وب را دارک وب یا وب تاریک میگویند. دارک وب جایگاه فعالیت‌های نامعلوم، نامشروع، نافرمان، یا ترسناک است که توسط مجرمان، هکران، تروریست‌ها، قاتلان، فروشندگان مواد مخدر، و سایر افراد سودجو انجام می‌شود. در این مقاله، قصد داریم با برخی از حقایق دارک وب آشنا شویم و ببینیم چگونه این فضای پلید به وجود آمده است و چگونه عمل میکند.

دارک وب

دارک وب توسط نرم افزاری به نام The Onion Router قابل دسترسی است. این نرم افزار حضور یک فرد در اینترنت را تقریباً ناشناس می‌کند و همین امر باعث می‌شود دارک وب محل مناسبی برای کارهای مجرمانه باشد. بسیاری از کارهایی که می‌توانید در دارک وب انجام دهید یا پیدا کنید، می‌توانید در زندگی واقعی یا در شبکه عمیق نیز پیدا کنید، اما دارک وب انجام فعالیت‌های مشکوک را بسیار آسان‌تر می‌کند.

دارک وب در وب عمیق

مردم می‌توانند عملاً همه چیز را در دارک وب انجام دهند، از فروش مواد مخدر گرفته تا خواندن کتاب‌های ممنوعه. می‌توان از آن برای کارهای نجیب استفاده کرد، مانند دور زدن سانسور دولتی برای صحبت در مورد یک موضوع مهم، اما اغلب از آن برای اهداف تاریک استفاده می‌شود. واقعیت این است که حقایق در مورد دارک وب ممکن است شما را بترسانند. وب عمیق اکثریت اینترنت را تشکیل می دهد.

همچنین بخوانید  طراحی وبسایت حرفه ای نیازمند چیست؟

دارک وب بخشی منحصر به فرد از وب عمیق است که اساساً شامل هر وب سایتی است که نمی‌توانید از طریق موتورهای جستجوی معمولی به آن دسترسی پیدا کنید. در حالی که مقالات و کالاهایی که در وب تاریک یافت می‌شوند را می‌توان در وب عمیق نیز یافت، دارک وب به دلیل ناشناس بودن متفاوت است. حضور در دارک وب، کشف هویت واقعی شما را برای کسی بسیار سخت‌تر می‌کند، و این همان چیزی است که به فعالیت‌هایی که در آنجا انجام می‌شود دامن می‌زند.

این محل کانونی برای فعالیت های مجرمانه است

فعالیت های مجرمانه در دارک وب

ماهیت غیرقابل ردیابی دارک وب آن را به کانونی برای فعالیت‌های مجرمانه تبدیل می‌کند. در اصل، این بازار سیاه اینترنت است. وب‌سایت‌های تاریکی وجود دارند که می‌توانند اطلاعات شخصی شما را به بیرون درز کنند یا به افراد غریبه در سراسر جهان مبادله کنند، صرف نظر از اینکه در دارک وب هستید یا نه. از آنجایی که این موارد به طور بالقوه می‌توانند بر شما تأثیر بگذارند، مهم است که حقایق مربوط به دارک وب را بدانید.

اسلحه های غیرقانونی را می توان در دارک وب خریداری کرد

یکی از حقایق دارک وب این است که خرید یک مسلسل در دارک وب بسیار آسان است. سلاح‌های خودکار تنها سلاح‌های کشنده برای فروش در دارک وب نیستند.

هویت شما را می توان در دارک وب به سرقت برد

در سال 2014، 17.6 میلیون نفر در ایالات متحده قربانی سرقت هویت شدند. این همچنین یکی از حقایق نگران کننده در مورد دارک وب است: اطلاعات شخصی شما، مانند کارت‌های اعتباری یا اطلاعات بانکی شما، به راحتی قابل خرید و فروش به هر کسی است که آن را می‌خواهد و افراد مسئول به احتمال زیاد پیدا نمی‌شوند. اگر شناسه خود را گم کنید، این شناسه نیز می‌تواند به صورت ناشناس در دارک وب فروخته شود.

مردم می توانند از آنجا قاتل استخدام کنند

استخدام قاتل در دارک وب

مطمئناً، کسی که می‌خواهد یک هیت سفارش دهد همیشه می‌تواند راهی برای انجام آن شخصاً پیدا کند، اما جنبه‌های غیر شخصی و ناشناس خرید آنلاین هیتمن راحت‌تر است. اساساً، اگر سرویسی وجود داشته باشد که می‌خواهید، شخصی در دارک وب آن را برای شما فراهم می‌کند. استخدام افراد برای ارتکاب قتل، کلاهبرداری یا تقریباً هر جنایت دیگری که در دارک وب قابل تصور است امکان پذیر است.

انجمن هایی وجود دارند که در مورد بهترین روش سلاخی مردم صحبت می کنند

ما به شما گفتیم که برخی از حقایق در مورد دارک وب شما را می‌ترساند. همانطور که قبلاً گفتیم، هر موضوعی که بتوانید رویاپردازی کنید به راحتی در دارک وب در دسترس است. اگر برخی از بدنام‌ترین قاتلان زنجیره‌ای به دارک وب دسترسی داشتند، احتمالاً قتل‌های بیشتری را مرتکب می‌شدند. حداقل، این چیزی است که Metro UK هنگام تحقیق در مورد شبکه تاریک دریافت.

همچنین بخوانید  همه چیز درباره پشتیبانی شبکه (متخصص پشتیبانی شبکه کیست + کاربرد شبکه)

اسناد جعلی برای خرید موجود است

تروریست‌ها همیشه حتی بدون دارک وب هم توانسته‌اند از پس آن بر بیایند، اما دارک وب هنوز منبع فراوانی برای این نوع افراد است. یکی دیگیر از حقایق دارک وب علاوه بر امکان خرید سلاح غیرقانونی، اسناد جعلی مانند گذرنامه، شناسنامه و کارت تامین اجتماعی را می‌توان در دارک وب خریداری کرد.

این یک پناهگاه برای مجرمان جنسی جدی است

مجرمان جنسی و پورنوگرافی کودکان می‌توانند چیزهایی را که دوست دارند در دارک وب پیدا کنند، اما به راحتی می‌توانند از این طریق گرفتار شوند. دارک وب حاوی بدترین و وحشیانه‌ترین سایت‌های پورنو است که می‌توانید به آنها فکر کنید. این یکی از حقایق تاسف بار در مورد دارک وب است که مردم می‌توانند به راحتی راهی برای تغذیه بیماری و تمایلات سوء استفاده کنندۀ خود پیدا کنند.

از بیت کوین استفاده می شود

بخشی از آنچه دارک وب را بسیار ناشناس می‌کند این است که خرید باید با بیت کوین انجام شود. همانطور که احتمالا اخیرا شنیده‌اید، بیت کوین ارز دیجیتالی است که انتظار می‌رود در سال‌های آینده اقتصاد را تحت کنترل خود درآورد. خوب، اگر اینطور باشد، انجام معاملات غیرقانونی نه تنها بسیار ساده‌تر، بلکه بسیار رایج‌تر خواهد بود.

وضعیت ترافیک دارک وب

روزانه بیش از 2 میلیون کاربر فعال از طریق مرورگر TOR به دارک وب متصل می‌شوند.

جدول ذیل از سایت https://www.graphus.ai

کشورها و میانگین ترافیک روزانه را نشان می‌دهد:

نام کشورتعداد و درصد روزانه
روسیه9982   (21.80 %)
ایالات متحده6324 (13.81 %)
ایران3324 (7.26 %)
آلمان2096 (4.58 %)
بلاروس1791 (3.91 %)
برزیل1711 (3.74 %)
هند1487 (3.25 %)
چین1391 (3.04 %)
بریتانیا1299 (2.84 %)
ترکیه1019 (2.23 %)

سئوالات متداول

دیپ وب چه تفاوتی با دارک وب دارد؟

دیپ وب شامل هر بخشی از اینترنت است که توسط موتورهای جستجو ایندکس نشده باشد، در حالی که دارک وب قسمت خاصی از وب عمیق است که عمداً پنهان شده است و برای دسترسی به ابزارهای خاصی نیاز دارد.

برخی از کاربردهای رایج دارک وب چیست؟

دارک وب اغلب برای فعالیت های غیرقانونی مانند فروش مواد مخدر، قاچاق اسلحه و خدمات هک استفاده می‌شود، اما می‌توان از آن برای اهداف حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن نیز استفاده کرد.

Tor چیست؟

تور یا Tor یک نرم افزار رایگان و متن باز است که ارتباط و مرور ناشناس در اینترنت را امکان پذیر می‌کند و معمولاً برای دسترسی به دارک وب استفاده می‌شود.

Tor چگونه کار می کند؟

مرورگر Tor با مسیریابی ترافیک اینترنت از طریق شبکه‌ای از سرورهایی که توسط داوطلبان در سراسر جهان اجرا می‌شود کار می‌کند و ردیابی منشاء ترافیک را دشوار می‌کند.

چه کشورهایی بیشتر از دارک وب استفاده می کنند؟

تشخیص اینکه کدام کشورها بیشتر از دارک وب استفاده می‌کنند دشوار است، اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده آمریکا و آلمان جزو کاربران برتر هستند.

برخی از خطرات مرتبط با دسترسی به دارک وب چیست؟

خطرات مرتبط با دسترسی به دارک وب شامل قرار گرفتن در معرض محتوای غیرقانونی، بدافزار و کلاهبرداری‌های فیشینگ و همچنین احتمال گرفتار شدن در عملیات های اجرای قانون است.

آیا امکان خرید کالا یا خدمات غیرقانونی در دارک وب وجود دارد؟

بله، امکان خرید کالا یا خدمات غیرقانونی در دارک وب وجود دارد، اما انجام این کار غیرقانونی است و خطرات قابل توجهی را به دنبال دارد.

جمع بندی

به طور خلاصه، دارک وب بخشی از اینترنت است که به طور عمدی پنهان است و برای دسترسی به آن نیاز به نرم افزار تخصصی دارد. معمولاً با فعالیت‌های غیرقانونی مانند فروش مواد مخدر، قاچاق اسلحه و خدمات هک مرتبط است، اما می‌توان از آن برای مقاصد حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن نیز استفاده کرد.

دارک وب خطرات قابل توجهی را برای افرادی که به آن دسترسی دارند، از جمله قرار گرفتن در معرض محتوای غیرقانونی، بدافزار، و کلاهبرداری‌های فیشینگ و همچنین احتمال گرفتار شدن در عملیات‌های اجرای قانون را به همراه دارد.

در نتیجه، دارک وب بخشی پیچیده و اغلب اشتباه از اینترنت است. بیشتر فعالیت‌ها در دارک وب خطرناک و مجرمانه است. برای افراد مهم است که خود را در مورد خطرات آموزش دهند و اقدامات مناسب را برای محافظت از خود در هنگام دسترسی به دارک وب انجام دهند.

admin
admin
چطور بود؟
+1
4
+1
1
+1
1
+1
1
+1
4
+1
1
+1
1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط