Generic selectors
Exact matches only
جستجو بر اساس عنوان
جستجو بر اساس مطلب
Post Type Selectors
بر اساس دسته بندی
آی تی
اصناف و صنایع
اقتصاد
امور زنان
بلاکچین و ارز دیجیتال
بهترین ها
تعمیرات
تغذیه
تکنولوژی
توسعه مهارت‌ها
حیوانات خانگی
خانه و دکوراسیون
داستان کوتاه/ نقد ادبی
دسته‌بندی نشده
رابطه و ازدواج
رهبری و مدیریت
روان‌شناسی
رویدادها
سبک زندگی
سرگذشت‌ها
سلامت
سلامت عمومی
طبیعت و محیط زیست
علم و فناوری
فیلم و سرگرمی
گردشگری
مارکتینگ
مد و زیبایی
مدیریت و کسب‌وکار
موبایل و کامپیوتر
موسیقی
نوشته های خواندنی
هنر و ادبیات
هنرهای تجسمی
ورزش
پذیرش پست مهمان در یونویس
خبر فوری
خانه @ سلامت @ ورزش @ پیلاتس چگونه به لاغری کمک می کند؟

پیلاتس چگونه به لاغری کمک می کند؟

by | 9 آذر 1401 | ورزش | 0 comments

به دلیل ارتباط پیلاتس و کاهش وزن، شرکت در یک کلاس پیلاتس، ممکن است تنها چیزی باشد که برای داشتن اندامی متناسب‌تر به آن نیاز دارید! انجام تمرین‌های آن سبب بهبود قدرت، تعادل و انعطاف بدن (سه جزء موثر در عضله سازی) می‌گردد.

شاید شما هم در ابتدا به این فکر کنید که چه ارتباطی بین پیلاتس و کاهش وزن وجود دارد؟ این کاملا طبیعی است، زیرا وقتی صحبت از کاهش وزن و لاغری به میان می‌آید، ما اغلب به تمرین‌های سخت مانند دویدن فکر می‌کنیم. زیرا انجام ورزش‌هایی از این قبیل، ضربان قلب را بالا می‌برد و بنابراین کالری را با سرعت بیشتری می‌سوزاند.

با وجود اینکه فعالیت‌های ورزشی مانند دویدن در کاهش وزن بسیار موثر هستند، با ابن حال، تاثیر این رزش پیلاتس برای کاهش وزن نیز غیر قابل انکار است.

ما در این مطلب در مورد فواید آن و تاثیر ورزش پیلاتس برای لاغری، توضیحات کاملی را برای شما عزیزان ارائه می‌کنیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

آیا پیلاتس ورزش خوبی برای کاهش وزن است؟

پیلاتس یک ورزش محبوب با تاثیر منفی کم است. برای تقویت و ساخت عضلات بدون چربی و همچنین بهبود وضعیت بدن بسیار موثر می‌باشد.

تمرین پیلاتس می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد و به شما در حفظ وزن ایده آل کمک کند. با این حال، ممکن است به اندازه سایر کلاس‌های ورزشی، مانند دو یا شنا، برای کاهش وزن موثر نباشد. یکی از علل تاثیر کمتر ورزش پیلاتس برای لاغری، این است که در مقایسه با سایر فعالیت‌های ورزشی، در کلاس‌ پیلاتس کالری کمتری می‌سوزانید.

همچنین بخوانید  چگونه کشش سورتمه انجام دهیم؟

اما اگر از کلاس‌ پیلاتس لذت بیشتری می‌برید، احتمالاً با شرکت منظم در این کلاس‌ها، به وزن ایده آل خود خواهید رسید. همچنین، از طرفی، از آنجاکه شما با علاقه در کلاس پیلاتس شرکت می‌کنید، احتمال بیشتری برای حفظ یک سبک زندگی سالم خواهید داشت.

با این حال، اگر هدف شما از شرکت در کلاس پیلاتس برای کاهش وزن است، سعی کنید پیلاتس را با یک رژیم غذایی سالم و سایر فعالیت‌های ورزشی ترکیب کنید. پیلاتس متناوب را با تمرینات قدرتی و سایر ورزش‌های کالری سوز مانند پیاده روی، شنا، دویدن یا دوچرخه سواری انجام دهید.

پیلاتس و کاهش وزن

نتایج علمی تاثیر ورزش پیلاتس برای کاهش وزن

نتایج پژوهش‌های علمی و تحقیقات انجام شده در مورد تاثیر پیلاتس برای کاهش وزن متفاوت است.

با این حال، محققان دریافتند که نه تنها انجام تمرینات پیلاتس برای لاغری موثر است، بلکه تاثیرات مفید دیگری از جمله موارد اشاره شده در زیر را دارد:

  • کاهش دور شکم و باسن
  • کاهش BMI
  • تقویت کننده کمر

با این وجود، نتایج مطالعات انجام شده حاکی از آن است که علی‌رغم تاثیر پیلاتس برای کاهش وزن، این ورزش تفاوتی در توده بدون چربی بدن ایجاد نمی‌کند.

همچنین تحقیقات امیدوارکننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد پیلاتس ممکن است برای درمان کمردرد مزمن و توانبخشی برای سایر آسیب‌ها موثر باشد.

پیلاتس چقدر کالری می سوزاند؟

اگر شما هم قصد شرکت در کلاس پیلاتس برای کاهش وزن را دارید، باید بدانید که میزان کالری که در کلاس پیلاتس می‌سوزانید به وزن فعلی شما، نوع کلاس پیلاتس (تشک یا ریفورمر) و سطح دشواری کلاس بستگی دارد.

به طور مثال یک کلاس پیلاتس 50 دقیقه‌ای از نوع تشک، در سطح مبتدی و برای افرادی که تقریبا 68 کیلو وزن دارند، تقریباً 175 کالری می‌سوزاند. در حالی که، یک کلاس 50 دقیقه‌ای پیشرفته سبب سوزاندن 254 کالری می‌شود.

به طور کلی، انجام دادن تمرین‌های پیلاتس که ضربان قلب را افزایش می‌دهد، سبب کالری سوزی بیشتری می‌گردد.

کالری چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

اگر می خواهید یک کیلو از وزن خود را کاهش دهید، باید حدود 7 هزار کالری بسوزانید.

همچنین بخوانید  آیا شما هم اعتیاد به ورزش دارید؟؟؟

اگر هدف شما کاهش وزن است، ممکن است بخواهید علاوه بر انجام تمیرینات پیلاتس برای کاهش وزن، ورزش های هوازی مانند پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری را نیز امتحان کنید. همچنین، استفاده از یک رژیم غذایی سالم همراه با پروتئین، بدون چربی، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات می تواند بسیار موثر باشد.

کلاس های پیلاتس

چند وقت یک بار باید پیلاتس را تمرین کنید؟

اگر مدت کمی است که در کلاس‌های پیلاتس شرکت کرده‌اید، سعی کنید ۲ تا ۳ بار در هفته تمرین کنید تا از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید.

بعد از مدتی، می‌توانید در کلاس‌های پیشرفته‌تر مانند کلاس‌های ریفرمر پیلاتس و کلاس‌های ترکیبی مانند پیلوکسینگ (پیلاتس و بوکس) یا یوگالاتس (یوگا و پیلاتس) شرکت کنید. با شرکت در این کلاس‌ها، بدن شما کالری بیشتری نسبت به کلاس تشک پیلاتس می‌سوازند.

اگر قصدتان از شرکت در کلاس برای کاهش وزن است، چند بار در هفته در این نوع کلاس‌های ترکیبی شرکت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همچنین می‌توانید کلاس‌های پیلاتس را با تمرینات قدرتی (با وزنه) و یا تمرینات کاردیو ترکیب کنید.

ترکیب پیلاتس با سایر ورزش‌های هوازی و تمرینات قدرتی، در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم، راهی موثر برای تقویت عضلاتتان می‌باشد. همچنین، به شما در دستیابی به وزن ایده آل کمک می‌کند.

تاثیر پیلاتس برای کاهش وزن

انجام تمرینات پیلاتس به طور منظم می‌تواند منجر به بهبود وضعیت بدنی، حجم عظلات و افزایش قوای کلی بدن شود.

در نتیجه ممکن است اینگونه به نظر برسد که وزن کم کرده‌اید. به بیانی ساده‌تر، اگر عضلات خود را خوش فرم‌تر و یا تقویت کرده باشید، ممکن است به طور کلی خوش اندام به نظر برسید، حتی اگر وزن کم نکرده باشید.

نکاتی درباره پیلاتس برای کاهش وزن:

  • با وجود اینکه ورزش برای کاهش وزن بسیار مهم است، اما داشتن یک رژیم غذایی سالم نیز به همان اندازه اهمیت دارد.
  • بهتر است از وعده‌های غذایی سالم و میان وعده‌های حاوی پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه‌ها و غلات استفاده کنید.
  • برای داشتن یک برنامه غذایی متناسب با اهداف خود، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. بخاطر داشته باشید که به هیچ وجه نباید میزان کالری روزانه بدن کمتر از 1200 کالری باشد.
همچنین بخوانید  آیا استفاده از استروئید به ریسک آن می ‌ارزد؟

مقالات مرتبط با کاهش وزن

8 تمرین منحصر به فرد برای کاهش وزن با TRX

نحوه محاسبه کالری مورد نیاز برای عضله سازی در ۶ مرحله آسان

چگونه بطور ایمن وزن کم کنیم؟

۸ راه برای کاهش وزن در طولانی مدت

۶ تمرین چربی سوزی برای کاهش وزن با تاثیر بالا

چگونه زندگی سالم تری داشته باشیم؟

۸ بهترین تمرین برای کاهش وزن

بهترین برنامه های کاهش وزن برای آیفون

مزیت های دوچرخه سواری که باید بدانید!

چگونه تای چی انجام دهیم؟

نتیجه گیری

اگر شما هم سوالاتی مانند، “آیا ورزش پیلاتس برای کاهش وزن موثر است؟” داشتید، اکنون شما پاسخ آن را دارید. این ورزش می‌تواند با آماده‌سازی و کار کردن عضلات به کاهش وزن کمک کند. منظور از ارتباط پیلاتس و کاهش وزن این است که کالری که در حین انجام ورزش می‌سوزانید سبب کاهش وزن شما می‌گردد. تاثیر پیلاتس برای لاغری، به عوامل مختلفی از جمله، سن، وزن فعلی و میزان وزنی که می‌خواهید کم کنید بستگی دارد.

پیلاتس یک ورزش بسیار موثر و کم شدت است و منجر به تقویت عضلات و بهبود وضعیت بدن می‌گردد. همچنین ممکن است با تقویت ناحیه آسیب دیده به بهبود کمردرد و سایر آسیب‌ها کمک کند.

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، می‌توانید پیلاتس را در برنامه سلامتی خود بگنجانید و علاوه بر بهره‌مندی از تاثیر آن برای کاهش وزن، سبک زندگی سالم‌تری را نیز تجربه کنید.

منبع: سایت خانم رزا رضایی – مربی پیلاتس، آمادگی جسمانی و بدنسازی

moha
moha
چطور بود؟
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1

0 Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسندگان فعال

مطالب مرتبط